.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Friday, December 17, 2010

0 AYAMAS anak syarikat KFC (KFCH) buka cawangan francais baru!

Tambah 25 cawangan Kedai Ayamas



RAFIQ (dari kanan) dan Jamaludin melancarkan khidmat penghantaran Kedai Ayamas di Petaling Jaya semalam.



PETALING JAYA - KFC Holdings (Malaysia) Bhd. (KFCH) dijangka membuka 25 cawangan Kedai Ayamas di seluruh negara menjelang tahun hadapan.

KFCH merupakan pengendali dan pemegang francais rangkaian restoran KFC di Malaysia, Singapura dan Brunei; Restoran RasaMas dan rangkaian Kedai Ayamas di seluruh negara.

Pengarah Urusan KFCH, Jamaludin Ali berkata, rancangan pengembangan Kedai Ayamas yang kini memiliki 50 cawangan di seluruh negara itu membabitkan pelaburan sebanyak RM9 juta.

"Pembinaan itu akan ditumpukan di sekitar Lembah Klang dengan pelaburan sebanyak RM350,000 setiap premis," katanya pada majlis pelancaran khidmat penghantaran Kedai Ayamas di sini semalam.

Turut hadir ialah Pengurus Besar Ayamas Food Corporation Sdn. Bhd. (Ayamas), Rafiq Moosa.

Ayamas merupakan anak syarikat milik penuh KFCH.

Mengulas lanjut, Jamaludin berkata, sumbangan terbesar kepada pendapatan KFCH ialah Restoran KFC sebanyak 70 peratus manakala bakinya pula daripada Ayamas.

"Untuk perniagaan runcit Kedai Ayamas, sumbangannya sekitar dua peratus dan jumlah ini kecil sebab ia masih baru. Dari awal tahun sehingga bulan September lalu, Kedai Ayamas berjaya meraih pendapatan sebanyak RM41 juta," katanya.

0 comments: