.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Saturday, January 15, 2011

0 One Drop Perfumes lebarkan pasaran di peringkat antarabangsa

One Drop ke pasaran dunia

One Drop Perfumes kini menembusi pasaran antarabangsa seperti United Kingdom, Holland, Amsterdam, Ireland, Indonesia, Brunei, Singapura dan Filipina.



ZETTY menunjukkan sebahagian daripada produk One Drop Perfumes yang diberi imej baru lagi eksklusif.



MEMILIKI minyak wangi jenama antarabangsa seperti Calvin Klein, Estee Lauder, Elizabeth Arden, DKNY, Hugo Boss dan Davidoff boleh dikatakan kehendak hati yang mahu dipenuhi oleh sesiapa sahaja tidak kira lelaki atau wanita.

Namun, kerana harganya yang mahal mencecah ratusan ringgit dan mengandungi alkohol membuatkan seseorang itu terpaksa melupakan hasrat tersebut.

Melihat kepada permintaan terhadap minyak wangi tanpa alkohol yang semakin meningkat, One Drop Sdn. Bhd. One Drop tidak melepaskan peluang keemasan tersebut dengan menjadi perintis memperkenalkan wangian tanpa alkohol pertama di Malaysia dikenali dengan nama One Drop Perfumes by Egyptian Potion pada tahun 2006.

Fenomena

Sejak itu, One Drop Perfumes menjadi satu fenomena kerana dalam masa yang singkat, ia telah menarik minat masyarakat Malaysia dengan menawarkan minyak wangi tanpa alkohol yang berkualiti dan haruman yang menyamai jenama antarabangsa. Lebih menarik, ia menawarkan harga yang jauh lebih murah dan mampu dimiliki oleh sesiapa sahaja.

"Walaupun sudah empat tahun berada di pasaran sejak ia diperkenalkan, sambutan orang ramai terhadap One Drop Perfumes sangat menakjubkan. Permintaan terhadap wangian yang dekat di hati para pengguna ini semakin meningkat.

"Bagi menghargai sokongan pengguna, kami telah melakukan transformasi terhadap produk wangian ini agar tampak lebih eksklusif dengan botol yang lebih menarik dan pembungkusan kotak magnetik yang baru. Pada masa yang sama, ia masih mengekalkan harga seperti sebelumnya," kata Pengarah Eksekutif One Drop Sdn. Bhd., Zetty Syazleen Ismail.

Buat masa ini, One Drop Perfumes menawarkan tujuh set haruman khusus buat wanita, lima set haruman lelaki dan dua wangian istimewa buat remaja dengan harga antara RM25 hingga RM45.

"Memiliki haruman One Drop sangat berbaloi kerana dengan hanya RM40 seseorang itu dapat memiliki lapan haruman daripada pelbagai jenama minyak wangi antarabangsa yang mahal harganya.

"Ia bukan sahaja mendapat sambutan di pasaran tempatan malah turut menembusi pasaran antarabangsa seperti United Kingdom, Holland, Amsterdam, Ireland, Indonesia, Brunei, Singapura dan Filipina," ujarnya.

Zetty berbangga kerana One Drop Perfumes bukan sahaja memberikan peluang kepada orang ramai memiliki minyak wangi mampu milik, malah dalam masa yang sama membantu ibu-ibu tunggal dan mereka yang dalam kesusahan menambahkan sumber kewangan masing-masing melalui penjualan One Drop Perfumes.

Persaingan sihat

Walaupun kini sudah banyak syarikat yang tampil dengan produk minyak wangi tanpa alkohol selepas One Drop menjadi perintis mengkomersialkannya sejak empat tahun lalu, Zetty melihat senario tersebut sebagai satu persaingan yang sihat.

"Apa yang kami lakukan menjadi ikutan syarikat lain. Tiada apa yang perlu dirisaukan mengenai hal ini kerana kami sentiasa memberikan nafas baru terhadap produk One Drop Perfumes dan mempunyai kelompok pengguna yang setia dengan perkembangan produk kami.

"Dalam pada itu, kami tampil dengan produk baru setiap tahun selain jaminan ia lebih berkualiti, tahan lama dan eksklusif dan menampilkan harga yang mampu dimiliki semua," jelasnya.

Tambah Zetty, sumber minyak wangi One Drop adalah dari Mesir dan dibungkus di kilang syarikat di Bayan Lepas, Pulau Pinang. KIlang tersebut telah diiktiraf dengan status Amalan Pengilangan Baik (GMP) yang membolehkan pemantauan kualiti dilakukan dengan lebih teliti.

Rangkaian One Drop Perfumes juga ternyata istimewa kerana diformulasikan sendiri oleh One Drop Perfumes dengan menggunakan khidmat pakar wangian dari Perancis yang pernah bekerja di bawah syarikat jenama wangian antarabangsa terkemuka.

Dengan formula tersendiri, proses pembikinan wangian itu dihasilkan melalui pembuatan yang teliti dan dijamin tidak menjejaskan keaslian harumannya.

One Drop kini mempunyai lebih 30,000 pengedar di seluruh Malaysia. Antara selebriti terkenal yang pernah menggunakan One Drop Perfumes ialah Fahrin Ahmad, Rozita Che Wan, Rita Rudaini, Amy Search dan ramai lagi.

Para pembaca yang ingin menjadi pengedar bagi menambahkan pendapatan boleh menghubungi One Drop di 03-2072 5555 atau layari laman web www.onedropperfumes.com. -NURUL IZZA ROSLY

0 Ain Maisarah dengan Berita Harian - Halatuju bisnes Novelis Gedik

Novel bersiri terbaru Ain Maisarah di BH Sabtu ini


2011/01/13



NOVELIS muda yang semakin popular dalam kalangan remaja, Ain Maisarah kembali berkongsi kisah The Wannababes dari Sekolah Sri Bangsar dalam novel bersiri berjudul Jutawan Gedik. Menariknya, novel yang tidak pernah lagi dicetak di mana-mana akhbar atau majalah ini boleh diikuti dalam sisipan Berita Harian mulai Sabtu ini.

“Kisah ini pastinya punyai elemen lucu dan diserikan dengan gelagat ‘gedik’ dunia remaja. Paling penting, moral utama cerita ini adalah agar remaja menghargai dana kewangan yang diberikan ibu bapa. “Jujurnya, saya sangat seronok menulis cerita ini. Dalam cerita ini, saya dapat membuli The Wannababes, kumpulan paling ‘gedik’ seantero Bangsar. Saya dapat selitkan maklumat keusahawan dan berkongsi angan-angan saya sendiri, jikalau benar satu hari nanti boleh bergelar jutawan,” katanya yang mempunyai 40,000 pengikut setia di laman sosial Facebook dan pengikut blognya pula mencecah 25,000 orang. Ain Maisarah yang popular dengan novel bersiri Aku Mahu seperti Aku Mahu Saiz S, Aku Mahu Teman Tapi Mesra, Aku Mahu Buli dan Aku Mahu Ke New York berharap kisah terbaru ini dapat membawa pengajaran positif kepada semua pembaca.

menghantar cerita adalah mengikut pusingan minggu. Berdebar juga saya apabila perlu sesuaikan jadual waktu,” katanya.

Jutawan Gedik 40 siri ini berkisar mengenai Kelab Jutawan Sri Bangsar. Bagi mereka yang sudah biasa dengan siri Aku Mahu itu, kelab itu sebenarnya ialah penjenamaan baru bagi Kelab Usahawan yang mahu mendidik ahlinya berniaga.

Satu tugasan diberi kepada semua ahli bagi mencapai misi mengutip RM1 juta. Lalu bermulalah pengalaman lucu, kelakar dan menyedihkan dalam usaha mendapat wang itu. Ada yang mencari cicak bintik yang dikatakan boleh mengubati AIDS. Ada yang berniaga cupcake. Ada yang buat perkhidmatan pos surat layang Sri Bangsar.
Dan The Wannababes sendiri mahu mencapai RM1 juta dengan cara paling ‘gedik’ bergaya. Mereka mahu buka salun dan spa kecantikan remaja. Mampukah mereka jadi jutawan dengan usaha mereka sendiri? Ikutlah kisah lucu ‘gedik’ dunia remaja tetapi penuh dengan nasihat dan teladan kepada mereka.