.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Thursday, February 04, 2010

0 Rupanya bisnes SKALI ialah bisnes webhosting? Yang saya tahu tentang SKALI ialah sebuah tajuk buku yang dijual di kedai EATON'S CP KK

Sumber: UM:

Skali jangka perolehan naik 20 peratus

KUALA LUMPUR 3 Feb. - Skali Group melalui Skali Managed e-Business (SMeB) menyasarkan peningkatan perolehan sebanyak 20 peratus dalam perumah web (web hosting) berbanding RM4.6 juta pada 2008.

Pengerusi Eksekutif SMeB, Saiful Khairi Zainuddin berkata, pihak syarikat sebelum ini, merekodkan peningkatan sebanyak 10 peratus dengan pengenalan produk terbaru yang mampu meningkatkan perolehan tersebut.

''Kami yakin pada tahun ini, perolehan dalam penghosan web dapat ditingkatkan kepada 20 peratus terutama selepas pelancaran EmbunWeb. Com ini.

''Selain itu, pada tahun ini juga dua lagi produk baru akan diperkenalkan dalam usaha meningkatkan jumlah perolehan tersebut,'' katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran perumah web, EmbunWeb.Com di sini hari ini.

Hadir sama Presiden Kumpulan Skali Aimi Aizal Nasharuddin dan Pengasas Bersama EmbunWeb.Com, Kevin Zahri.
Saiful berkata, SMeB juga menyasarkan pertambahan sebanyak 4,000 pelanggan pada akhir tahun ini menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 8,000 pelanggan.

''Peningkatan tersebut adalah sesuatu yang boleh dicapai memandangkan kerjasama yang baik untuk memasarkan produk tersebut,'' jelasnya.
Terdahulu EmbunWeb.Com yang dilancarkan itu merupakan kerjasama antara WebbingXchange (di bawah SMeB) dan Maxhosting.

EmbunWeb.Com dijangka dapat menarik minat perusahaan kecil dan sederhana (PKS) terutama perniaga bumiputera.
Saiful berkata, ia sejajar dengan misi untuk meningkatkan pengetahuan penggunaan teknologi maklumat (IT) di kalangan PKS, selain mendedahkan kepada mereka pelbagai cara dan strategi yang efektif dalam pemasaran Internet.

''Kami sebenarnya membantu mereka bersaing dengan pemain yang lebih besar dalam penggunaan IT untuk membangunkan perniagaan.

''SMeB akan menyediakan kursus reka bentuk web termasuk bagaimana membangunkan laman web pada harga berpatutan,'' katanya.

0 comments: