.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Thursday, February 04, 2010

0 Barack Obama di You Tube

Sumber: Kosmo:

DUNIA
Presiden AS jawab soalan di YouTube

OBAMA berinteraksi dengan pengguna laman web YouTube pada Isnin lalu.
________________________________________


WASHINGTON - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama pada Isnin lalu menjadi Presiden pertama menjawab soalan daripada pengundi menerusi laman perkongsian YouTube di Internet.
White House manyatakan sesi itu merupakan satu usaha untuk menjadikan pentadbiran Obama lebih berinteraksi dengan orang awam.
Ia merupakan satu lagi cara untuk Obama berkomuniaksi secara terus dengan pengundi menerusi teknologi terkini.
Pada Isnin lalu, Obama menghabiskan masa kira-kira 40 minit di Perpustakaan White House dengan menjawab lebih 11,000 soalan yang dikemukakan oleh pengguna-pengguna YouTube.
Soalan itu berkisar mengenai isu penjagaan kesihatan dan pengecualian cukai untuk perniagaan kecil.
Beliau turut ditanya berhubung dasar mengenai Sudan dan penutupan Penjara Teluk Guantanamo di Cuba.
Pengarah Politik dan Berita YouTube, Steve Grove berkata, White House tidak memilih soalan dan Obama tidak melihatnya terlebih dahulu.
Temu ramah itu disiarkan secara langsung menerusi YouTube dan laman web White House.
"Saya berharap kita akan mendapat peluang untuk melakukannya lebih kerap kerana ia memberikan saya peluang terbaik untuk mendekati semua orang di luar sana," kata Obama. - AP

0 comments: