.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Wednesday, January 27, 2010

0 Selamat maju jaya Lee Chong Wei. Apakah azam yang besar kita boleh buat agar tahun ini lebih bererti berbanding tahun lepas?

Sumber: BH:

Tekad membara Chong Wei kuasai 2012
Oleh Meor Hisham Zulkifli
sham@bharian.com.my



KETUA Pegawai Pemasaran Maxis, Matthew Wilsher (tengah) bersalaman bersama Chong Wei dan Datuk Misbun Sidek (kiri) selepas menandatangani kontrak bersama Maxis, semalam.


TAHUN 2012 menjadi musim terakhir buat Lee Chong Wei bergelar pemain badminton sepenuh masa, namun jaguh nombor satu dunia itu bertekad dia akan memastikan dapat merebut semua gelaran termasuk pingat emas Olimpik sebelum bersara.

"Tumpuan saya ketika ini adalah terhadap badminton dan matlamat saya adalah merangkul semua gelaran yang belum pernah saya menang seperti Kejuaraan Dunia, Seluruh England dan Olimpik. Saya akan cuba," katanya.

Diajukan soalan apakah dia akan mengikut jejak pemain Indonesia, Taufik Hidayat yang membuka akademi dan pusat latihan badminton apabila bersara, Chong Wei menegaskan, dia belum berfikir lagi perkara berkenaan kerana tumpuan kini adalah terhadap menyumbang yang terbaik untuk negara.



"Sekarang ini saya mahu tumpu kepada badminton dan cuba meraih gelaran termasuk membantu negara dalam saingan Piala Thomas nanti. Selepas ini saya akan ke saingan Seluruh England dan Terbuka Switzerland.

"Selepas itu saya akan beri tumpuan terhadap Piala Thomas dan mungkin tidak akan menyertai Kejuaraan Badminton Asia," katanya selepas majlis menandatangani perjanjian membabitkan dia dan jurulatihnya, Misbun Sidek sebagai duta produk syarikat telekomunikasi, Maxis, semalam.

Di majlis berkenaan, Chong Wei dan Misbun turut menyampaikan hadiah kepada 30 pemenang peraduan dalam talian yang diadakan oleh Maxis Berhad. Mereka yang berjaya mencipta slogan terbaik mengapa mereka menjadi peminat setia Chong Wei, menerima hadiah raket yang ditandatangani pemain itu.

0 comments: