.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Monday, July 26, 2010

0 Serangan maut kepada pekerja kilang dari Sabah, disyaki berpunca kerana dendam, mengingatkan cerita rakan bahawa ada rakyat Sabah 'pow' bangsa nepal

Lelaki Sabah maut diserang


KAWASAN bawah Flat Valencia, Taman Sri Muda, Shah Alam tempat Kasibal diserang dan mati kelmarin.


SHAH ALAM - Keseronokan tujuh pemuda dari Sabah bermain gitar di kawasan letak kereta di Flat Valencia, Taman Sri Muda di sini malam kelmarin berakhir dengan seorang daripada mereka mati manakala seorang lagi parah.

Dalam kejadian pada pukul 9.30 malam, mangsa Mohd. Kasibal Julaini, 25, berasal dari Sabah mati di tempat kejadian manakala seorang rakannya yang tidak dikenali dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang dekat sini.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaluddin berkata, sebelum kejadian, tujuh lelaki yang semuanya bekerja kilang bermain gitar di Blok 3 rumah flat itu.

"Ketika mereka berseronok, kumpulan pemuda dari Sabah itu didatangi kira-kira 20 lelaki dipercayai semua berkulit gelap menunggang kira-kira 10 buah motosikal," kata beliau di sini semalam.

Menurut beliau, kesemua lelaki yang bertopi keledar itu dengan bersenjatakan parang dan pisau terus menetak Kasibal dan seorang rakannya manakala lima lagi yang lain sempat melarikan diri.

"Akibat serangan itu, Kasibal mati kira-kira 50 meter dari tempat dia ditetak akibat cedera parah di kepala dan belakang badan manakala rakannya masih dirawat," kata beliau.

Kata beliau lagi, lima lagi rakan kepada kedua-dua mangsa itu tidak cedera kerana mereka sempat melarikan diri dengan naik ke flat itu.

Katanya, polis sedang menyiasat motif serangan itu namun tidak menolak kemungkinan ia berpunca daripada dendam.

"Sebelum ini sebuah motosikal milik seorang lelaki terbakar di padang permainan tidak jauh dari tempat kejadian dan kita sedang siasat kemungkinan serangan itu ada kaitan dengan motosikal yang terbakar itu," ujarnya.

Menurut Noor Azam, polis kemudian menahan 10 lelaki dalam sekatan jalan yang dilakukan di sekitar Taman Sri Muda.

Katanya, salah seorang daripada suspek itu memiliki parang.

"Polis masih memburu 10 suspek lain," jelas beliau.

0 comments: