.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Saturday, July 10, 2010

0 Kisah senja seniwati agung negara. Semoga cepat sembuh!

Latifah Omar dimasukkan ke hospital


2010/07/10
KUALA LUMPUR: Seniwati veteran, Latifah Omar dimasukkan ke Hospital Universiti Kebangsaan (HUKM), di sini, petang semalam kerana kekurangan air dalam tubuh.

Latifah atau nama sebenarnya, Fatimah Omar, 72, dibawa ke hospital pada jam 2.45 petang selepas mengadu sakit perut dan muntah. Sumber HUKM memberitahu, situasi pelakon yang terkenal dengan tahi lalat di bibir itu stabil tetapi masih diletakkan di bawah pemantauan doktor. “Dia stabil cuma keadaannya masih lemah kerana kehilangan air dalam tubuh disebabkan muntah dan cirit-birit. Doktor juga sudah melakukan prosedur rawatan dan setakat ini mendapati tiada masalah serius.

“Bagaimanapun, dia ditempatkan ke wad pemerhatian untuk pemantauan tahap kesihatan dan pemeriksaan lanjut,” katanya.

Sumber itu juga memaklumkan Latifah enggan ditemui media dan memohon supaya tidak diganggu kerana mahu berehat.

Pelakon itu sebelum ini pernah dimasukkan ke hospital kerana menghidap penyakit seperti kencing manis, ulser perut dan sakit sendi.
Latifah mula mencipta nama menerusi filem Dahlia ketika usia 14 tahun pada 1953 dan pernah membintangi 36 filem termasuk Lanchang Kuning, Laila Majnun, Cucu Datuk Merah, Bawang Putih Bawang Merah dan Putus Sudah Kasih Sayang.

Dia bagaimanapun mengambil keputusan meninggalkan dunia lakonan selepas beraksi dalam filem Hati Batu pada 1973 untuk memberi perhatian kepada keluarganya.

0 comments: