.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Saturday, June 05, 2010

1 Barat Laut Planet Musytari dilanggar asteroid. Bagaimana jika seluas lautan pasifik melanggar Australia atau Afrika Selatan? Bagaimana kalau Brunei?

Planet Musytari dihentam objek misteri



GAMBAR yang dirakamkan Anthony Wesley menunjukkan satu objek misteri (dalam bulatan) menghentam planet Musytari kelmarin.




LOS ANGELES - Planet Musytari dihentam lagi oleh sebuah objek misteri kelmarin.

Seorang ahli astronomi amatur, Anthony Wesley di Australia melaporkan dia menyaksikan satu cahaya terang dari sebuah objek yang menghentam planet itu.

Pengakuan itu turut disahkan lagi oleh seorang lagi ahli astronomi amatur dari Filipina.

Menurut Wesley, cahaya bebola api itu berlangsung selama dua saat.

Planet Musytari merupakan planet kelima mengelilingi matahari dan terbesar dalam sistem solar.

Pada tahun lalu, dia mengesan satu kawah sebesar Lautan Pasifik dekat Kutub Selatan planet tersebut yang dipercayai disebabkan oleh hentaman sebuah asteroid.

Agensi Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) milik Amerika Syarikat (AS) kemudian menemui bukti bahawa planet berkenaan dihentam sebuah objek di Kutub Selatan. - Agensi

1 comments:

stephen said...

Palis-palis semuanya..... mari berdoa kepada Tuhan. Kita sekarang berada di akhir zaman, apa guna negara gaduh-gaduh, politik gaduh-gaduh, agama gaduh-gaduh, jika kita tahu planet dengan planet bertembung. Semoga kita tidak lalai. Marilah kita berdoa kepada Tuhan.