.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Monday, August 01, 2011

0 Keajaiban mendarat yang selalunya jadi nahas mengerikan

Keajaiban pesawat Boeing patah dua



BEBERAPA anggota penyelamat memeriksa pesawat Caribbean Airlines yang patah dua di Lapangan Terbang Antarabangsa Cheddi Jagan, Georgetown, Guyana kelmarin.


GEORGETOWN - Sebuah pesawat penumpang syarikat penerbangan Caribbean yang membawa 163penumpang terhempas dan patah dua ketika mendarat di Guyana pada malam kelmarin.

Namun, tiada seorang pun yang mati dalam nahas itu tetapi 12 orang mengalami kecederaan.

Pesawat Boeing 737-800 itu terbabas dari landasan dan melanggar pagar selepas ia tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Cheddi Jagan, Georgetown.

Pesawat itu terhenti beberapa meter dari gaung.

Menurut syarikat penerbangan tersebut, punca nahas masih belum diketahui manakala para penyiasat dari Amerika Syarikat dan Guyana telah dihantar untuk mencari kotak hitam.

Para penumpang menjerit apabila pesawat itu hilang kawalan.

"Apa yang berlaku di Georgetown adalah sesuatu yang ajaib," kata Pengerusi Caribbean Airlines, George Nochloas yang melawat kawasan kejadian.

Pesawat milik syarikat dari Trinidad dan Tobago itu tiba di sini dari New York. - Reuters

0 comments: