.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Tuesday, December 21, 2010

0 SPA rasmi pusat sehenti pusat temuduga di luar kawasan

SPA lantik lebih 41,000 calon pelbagai jawatan hingga November


2010/12/20
ALOR SETAR: Sehingga 30 November lalu, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah melantik seramai 41,840 calon ke pelbagai jawatan dalam perkhidmatan awam tahun ini.

Pengerusi SPA, Tan Sri Jamaluddin Ahmad Damanhuri, berkata dalam tempoh sama sebanyak 1,207,921 calon mengemukakan permohonan dengan SPA, manakala daripada jumlah itu sebanyak 20,288 calon adalah dari Kedah. "Bagi Kedah saja untuk tahun ini sehingga 30 November seramai 4,551 calon dilantik ke dalam perkhidmatan awam," katanya kepada pemberita selepas merasmikan pusat sehenti pusat temuduga SPA di Wisma Persekutuan, di sini hari ini. Sehingga Disember ini, SPA mensasarkan akan mencapai lantikan lebih 50,000 petugas pelbagai jawatan kerana masih ada sesi temuduga yang dijalankan sepanjang tahun ini, katanya.

Beliau berkata pada 2009, SPA menerima sebanyak 1,527,070 permohonan calon secara online, manakala sebanyak 50,756 calon dilantik ke dalam perkhidmatan awam.

Mengenai pusat temuduga SPA, Jamaluddin berkata Alor Setar merupakan lokasi kelima dibuka selepas Kota Baharu, Kelantan; Kuantan, Pahang; Ipoh, Perak dan Johor Bahru, Johor.

"Selain pusat temuduga ini SPA memang sudah mempunyai pusat tetap di Putrajaya, Jalan Cenderasari di Kuala Lumpur, Kota Kinabalu dan Kuching.
"Objektif pembukaan pusat temu duga ini adalah untuk memberi kemudahan dan keselesaan kepada calon-calon yang berurusan dengan SPA khususnya bagi yang akan menghadiri temuduga," katanya.

Pusat temuduga Alor Setar yang dilengkapi infrastruktur moden dan lengkap itu mampu menampung 320 calon bagi satu-satu masa, mempunyai sembilan bilik temuduga, satu bilik pemeriksaan fizikal dan ruang menunggu dengan kemudahan komputer berinternet. - BERNAMA

0 comments: