.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Monday, May 10, 2010

0 Mungkir janji perjanjian kontrak. Hati-hati dengan semua komitmen anda, anda akan dituntut

Kes saman RM546 juta BN diselesaikan di luar mahkamah
10/05/2010 10:58am


KUALA LUMPUR 10 Mei - Kes saman yang difailkan oleh sebuah syarikat pembekal papan iklan, yang menuntut ganti rugi RM546 juta terhadap Barisan Nasional (BN) atas dakwaan parti itu telah menamatkan perjanjian secara salah, hari ini berjaya diselesaikan di luar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Penyelesaian itu direkodkan oleh Hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin tanpa kebebasan memfailkan semula tindakan yang sama.

Peguam Datuk Hafarizam Harun yang mewakili BN memberikan bayangan bahawa jumlah penyelesaian tidak melebihi 0.01 peratus daripada jumlah tuntutan ganti rugi dan ia berbentuk ex-gratia.

Bagaimanapun, jumlah sebenar penyelesaian itu tidak dapat diberikan oleh beliau kerana menurutnya, pihak-pihak yang terbabit masih lagi berbincang.

Hafarizam turut melahirkan rasa lega kerana kes terhadap BN terutama yang melibatkan jumlah tuntutan yang begitu besar dapat diselesaikan tanpa penghakiman sebarang liabiliti oleh BN dan plaintif. - Utusan

0 comments: