.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Monday, March 01, 2010

0 PM benarkan rakyat manfaat jana wang di internet

Sumber: BH:

Rakyat diminta manfaat internet jana pendapatan

Oleh Abdul Razak Raaff dan Rosli Abdul Jalil
bminggu@bharian.com.my

PEKAN: Datuk Seri Najib Razak meminta rakyat memanfaatkan sepenuhnya laman sosial internet yang semakin popular di kalangan masyarakat negara ini bagi menjana ekonomi menerusi perniagaan secara atas talian (online).

Perdana Menteri berkata laman sosial seperti Facebook, Myspace, Twitter dan Friendster bukan hanya untuk bersuka-suka atau aktiviti sosial.

“Saya meminta masyarakat tidak hanya menggunakan internet atau jalur lebar untuk kegunaan sosial tetapi juga menggunakan kemudahan ini untuk mempertingkatkan ekonomi masing-masing dengan menjalankan aktiviti perniagaan secara online,” katanya ketika berucap melancarkan Tanjung Agas Real-Time Broadband (TARB) Tanjung Agas Technology Sdn Bhd, di sini, semalam.




Turut hadir Tengku Muda Pahang, Tengku Abdul Rahman Sultan Ahmad Shah yang juga Pengerusi Tanjung Agas Technology Sdn Bhd (TATSB) dan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob.

Najib berkata, banyak laman sosial atau sesawang tempatan boleh digunakan untuk menjalankan perniagaan atau mencari maklumat yang lebih bermanfaat untuk menjana ekonomi dan perniagaan.

“Sejajar dengan tahun inovasi kali ini, rakyat seharusnya berinovasi untuk membangunkan ekonomi dan taraf hidup melalui teknologi komunikasi maklumat (ICT ) dan jalur lebar berkelajuan tinggi (HSBB),” katanya.

Najib juga meminta supaya pengguna internet tidak menyalahgunakan laman sosial bagi tujuan memfitnah atau memburukkan pihak lain.

“Infrastruktur dan perkhidmatan moden saja tidak memadai dan ia perlu digunakan sebaik-baiknya oleh orang ramai dan janganlah disalahgunakan termasuk menabur fitnah,” katanya.

Najib berkata, hanya beberapa hari lalu, laman Facebooknya mencapai lebih 100,000 peminat, membuktikan masyarakat negara ini sememangnya gemar berhubung.

Sementara itu, Najib turut melakukan kunjungan ke Unit Haemodialisis Hospital Pekan dan menyaksikan penyerahan tiga unit mesin haemodialisis bernilai RM135,000 yang disumbangkan Radicare (M) Sdn Bhd.

Unit itu mempunyai 16 unit mesin haemodialisis yang memberi perkhidmatan kepada 41 pesakit buah pinggang.

Sumbangan itu bagi membantu pihak hospital menampung rawatan bagi pesakit yang memerlukan rawatan dialisis di Hospital Pekan.

Respon:
Bidang maklumat adalah produk dan perkhidmatan yang baik. Yang penting, kita kena hasilkan produk sendiri. Program affiliate juga merupakan pilihan terbaik, kita harus tahu skil dan triknya...

0 comments: