.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Friday, March 02, 2012

0 Buka kilang pakaian modal RM2j

Hari-Hari bina kilang RM2j

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

GEDUNG Pusat Pakaian Hari-Hari Sdn Bhd melabur RM2 juta bagi pembinaan kilangnya di Balakong, Selangor yang dijangka siap pada suku kedua tahun ini.

Pengurus Besar Pemasaran dan Perhubungan Awam, Amilludin Latip berkata, kilang yang terletak di kawasan seluas dua hektar itu bakal beroperasi sebagai pusat pengeluaran pakaian selain produksi kilang sedia ada syarikatnya di China. “Pembinaan kilang ini dimulakan pada Januari tahun lalu dan apabila siap kelak, Pusat Pakaian Hari-Hari bakal menambah 30 cawangan kepada 100 buah menjelang tahun 2020, berbanding 70 rangkaian sedia ada.


“Selain itu, kami turut menerima permohonan francais dari pihak yang berminat menjadi usahawan untuk menerokai bidang berkaitan bersama Pusat Pakaian Hari-Hari selepas menerima Sijil Francais tahun lalu. Dengan pembinaan kilang ini, kami berkapasiti membekalkan pakaian bagi francaisi yang bakal dilantik,” katanya pada majlis pelancaran laman sosial Facebook Pusat Pakaian Har-Hari, Twitter dan Youtube yang bakal beroperasi Mac nanti.

Amilludin berkata, pihaknya juga meninjau pasaran Sabah dan Sarawak bagi menembusi pasaran Malaysia timur yang dijangka dibuka tahun depan.


“Bagi tempoh tiga bulan pertama tahun ini kami membuka tiga rangkaian di Air Itam, Johor, Sungai Besi, Kuala Lumpur dan Temerloh dengan kos pelaburan RM300,000 setiap satu.


“Kami memperuntukkan RM2 juta setahun bagi pembukaan enam ke tujuh cawangan dan meninjau lokasi terbaru di seluruh negara bagi memperluaskan rangkaian dengan sasaran jualan RM30 juta setahun,” katanya.

0 comments: