.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Friday, July 22, 2011

0 Demam bola EPL di Kuala Lumpur - Macam piala dunia?

Saingi sambutan hangat terhadap Liverpool Sabtu lalu 80,000 saksi aksi \Blues\

Oleh AIZAWATI AHMAD dan MUHAMMAD DAYNE AZMIN
sukan@utusan.com.my




Sebahagian daripada penonton yang menyaksikan perlawanan antara Pilihan Malaysia dengan Chelsea di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam. - UTUSAN/ Hafiz Johari


KUALA LUMPUR - Lebih 80,000 penyokong memenuhi Stadium Nasional Bukit Jalil menyaksikan perlawanan persahabatan antara skuad Pilihan Malaysia menentang kelab Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea di sini, semalam.

Jumlah itu menyamai kehadiran pada perlawanan skuad Harimau Malaya menentang Liverpool di venue yang sama Sabtu lalu.

Jumlah kehadiran kedua-dua perlawanan tersebut jauh lebih tinggi berbanding aksi kelab Liga Perdana Inggeri, Arsenal yang menentang skuad K. Rajagobal di stadium yang sama Rabu lalu iaitu 65,000 orang.

Peminat fanatik Blues mula memenuhi tempat duduk stadium seawal pukul 6 petang, sekali pun perlawanan bermula pukul 8.45 malam.

Kali terakhir Chelsea mengadakan kunjungan ke negara ini pada Julai 2008, dengan perlawanan persahabatan berkesudahan berpihak kepada Blues 2-0 di Stadium Shah Alam.

Kehadiran Blues yang dalam Siri Jelajah Asia di bawah bimbingan jurulatih baru, Andre Villas-Boas membuka peluang lebih luas kepada penyokong setia Chelsea di negara ini, memandangkan perlawanan diadakan di Stadium Nasional dengan kapasiti tempat duduk yang lebih besar berbanding di Stadium Shah Alam.

Sambutan luar dugaan dipamerkan penyokong Chelsea terserlah dengan suasana gamat di Stadium Nasional dengan jeritan penyokong terutama apabila barisan pemain bintang Blues memasuki padang.

Namun, dalam keasyikan menyaksikan bintang antarabangsa Chelsea, sorakan dan sokongan padu buat skuad Pilihan Malaysia tetap tidak dilupakan oleh para penyokong yang turut melaungkan nama Malaysia.

0 comments: