.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Monday, January 10, 2011

0 Anda tidak akan tenang selagi belum akui kesalahan

Walcott akui sengaja jatuhkan badan



Cesc Fabregas (kiri) menyempurnakan penalti ketika menentang Leeds United pada perlawanan pusingan ketiga Piala FA di Stadium Emirates kelmarin yang berakhir dengan seri 1-1. - AFP




LONDON - Penyerang England, Theo Walcott meminta maaf kerana sengaja menjatuhkan badan untuk memperoleh sepakan penalti bagi membolehkan Arsenal mencatat keputusan seri 1-1 dalam perlawanan pusingan ketiga Piala FA menentang Leeds, kelmarin.

Ketika Arsenal ketinggalan 0-1 kepada pasukan divisyen dua itu, pemain sayap lincah itu merebahkan badan, selepas dia dikasari Paul Connolly.

"Saya meminta maaf kepada pengurus kerana sebenarnya saya telah merebahkan badan, saya cuba untuk mendapatkan sepakan penalti.

"Saya mendengar ada pemain yang mengatakan jika terdapat sentuhan ia akan berhasil. Saya tidak gembira dengan diri saya, sendiri kerana melakukan perkara tersebut tetapi saya gembira kami berjaya mencatat keputusan seri," katanya.

Walcott, 21, memperoleh sepakan penalti pada masa kecederaan selepas dia ditarik di dalam petak penalti, membolehkan ketua pasukan, Cesc Fabregas menyamakan kedudukan dan memperoleh perlawanan ulangan di Elland Road.

"Saya boleh bergurau bersama pengadil selepas perlawanan tersebut dengan mengatakan ia adalah penipuan pertama yang saya lakukan.

"Saya tidak perlu menghebohkan perkara itu dan berbincang dengan pemain lain, tetapi saya hanya meluahkan apakah perasaan saya ketika itu. Saya harap semua orang menghormatinya," katanya. - Reuters

0 comments: