.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Saturday, January 15, 2011

0 Ain Maisarah dengan Berita Harian - Halatuju bisnes Novelis Gedik

Novel bersiri terbaru Ain Maisarah di BH Sabtu ini


2011/01/13



NOVELIS muda yang semakin popular dalam kalangan remaja, Ain Maisarah kembali berkongsi kisah The Wannababes dari Sekolah Sri Bangsar dalam novel bersiri berjudul Jutawan Gedik. Menariknya, novel yang tidak pernah lagi dicetak di mana-mana akhbar atau majalah ini boleh diikuti dalam sisipan Berita Harian mulai Sabtu ini.

“Kisah ini pastinya punyai elemen lucu dan diserikan dengan gelagat ‘gedik’ dunia remaja. Paling penting, moral utama cerita ini adalah agar remaja menghargai dana kewangan yang diberikan ibu bapa. “Jujurnya, saya sangat seronok menulis cerita ini. Dalam cerita ini, saya dapat membuli The Wannababes, kumpulan paling ‘gedik’ seantero Bangsar. Saya dapat selitkan maklumat keusahawan dan berkongsi angan-angan saya sendiri, jikalau benar satu hari nanti boleh bergelar jutawan,” katanya yang mempunyai 40,000 pengikut setia di laman sosial Facebook dan pengikut blognya pula mencecah 25,000 orang. Ain Maisarah yang popular dengan novel bersiri Aku Mahu seperti Aku Mahu Saiz S, Aku Mahu Teman Tapi Mesra, Aku Mahu Buli dan Aku Mahu Ke New York berharap kisah terbaru ini dapat membawa pengajaran positif kepada semua pembaca.

menghantar cerita adalah mengikut pusingan minggu. Berdebar juga saya apabila perlu sesuaikan jadual waktu,” katanya.

Jutawan Gedik 40 siri ini berkisar mengenai Kelab Jutawan Sri Bangsar. Bagi mereka yang sudah biasa dengan siri Aku Mahu itu, kelab itu sebenarnya ialah penjenamaan baru bagi Kelab Usahawan yang mahu mendidik ahlinya berniaga.

Satu tugasan diberi kepada semua ahli bagi mencapai misi mengutip RM1 juta. Lalu bermulalah pengalaman lucu, kelakar dan menyedihkan dalam usaha mendapat wang itu. Ada yang mencari cicak bintik yang dikatakan boleh mengubati AIDS. Ada yang berniaga cupcake. Ada yang buat perkhidmatan pos surat layang Sri Bangsar.
Dan The Wannababes sendiri mahu mencapai RM1 juta dengan cara paling ‘gedik’ bergaya. Mereka mahu buka salun dan spa kecantikan remaja. Mampukah mereka jadi jutawan dengan usaha mereka sendiri? Ikutlah kisah lucu ‘gedik’ dunia remaja tetapi penuh dengan nasihat dan teladan kepada mereka.

0 comments: