.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Wednesday, December 22, 2010

0 Rakyat Malaysia suka memasak

Rakyat Malaysia belanja lebih untuk ruang dapur
KUALA LUMPUR 21 Dis. - Pengendali laman web hartanah nombor satu, iProperty.com Malaysia (iProperty) mendedahkan sebanyak 45 peratus daripada responden kajian, membelanjakan wang mereka untuk menaiktaraf ruang dapur berbanding bahagian lain.

Keputusan itu diperoleh melalui secara undian umum dalam Internet tentang tabiat perbelanjaan masyarakat terhadap kediaman mereka.

Kajian itu melibatkan seramai 686 responden. iProperty dalam kenyataannya di sini, keputusan yang tidak dijangkakan memperlihat rakyat Malaysia mengutamakan makanan selain menambah ruang dapur mereka.

Jelas pengendali web itu, bahagian ruang tamu mendapat tempat pilihan kedua penting kepada responden.

''Seramai 231 responden atau 34 peratus membelanjakan wang mereka untuk ruang tamu kediaman.

''Antara barangan mahal yang dibelanjakan para pengundi adalah televisyen (TV) LCD, dan TV plasma, sistem audio dan perabot yang direka bentuk sendiri,'' kata kenyataan itu.

Bahagian ruang makan menjadi pilihan yang paling rendah dan perbelanjaan bilik air dan taman bunga pula dilihat sebagai tidak penting oleh responden, masing-masing menerima undian sebanyak lima peratus dan dua peratus.

Sehubungan itu, iProperty membuat rumusan bahawa kunci utama kediaman di Malaysia adalah bahagian dapur.

''Dapur adalah tempat makanan disediakan dengan baik untuk seisi keluarga dan tidak mengejutkan apabila ramai keluarga melabur sebahagian besar duit mereka untuk dapur masing-masing," kata kenyataan itu.

0 comments: