.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Friday, October 08, 2010

0 Pengikut ajaran Ahmadiyah bukan lagi Islam kerana tidak mengaku Nabi Muhammad bukan nabi terakhir

Pengikut Qadiani jangan lagi dakwa diri Islam
JAKARTA 7 Okt. - Pertubuhan Islam terbesar di Indonesia, Nahdlatul Ulama (NU) menggesa pengikut ajaran Ahmadiyah (Qadiani) supaya jangan lagi mendakwa diri mereka sebagai penganut Islam.

Gesaan itu disuarakan semalam oleh Timbalan Setiausaha Agung NU, Enceng Shobirin dalam perbincangan mengenai penyelesaian isu Ahmadiyah.

Kata Enceng, pengikut ajaran sesat itu akan terus disisih dan dipulaukan jika mereka terus berkeras untuk mengaitkan diri mereka dengan Islam sedangkan mereka melanggar ajaran-ajaran Islam yang paling asas.

Beliau memberi amaran keganasan terhadap pengikut Ahmadiyah akan berulang kerana umat Islam menganggap ajaran itu sebagai ancaman terhadap kesucian Islam.

Seorang lagi anggota panel perbincangan, Timbalan Pengerusi NU, Slamet Effendi Yusuf berkata, umat Islam di serata dunia tidak mengiktiraf ajaran Ahmadiyah yang tidak mengaku Nabi Muhammad sebagai nabi terakhir, sebagai sebahagian Islam.

"Malah di Pakistan di mana Ahmadiyah bermula, ajaran itu tidak diiktiraf sebagai sebahagian Islam tetapi pengikutnya bebas untuk mengamalkan ajaran mereka.

"Mungkin inilah penyelesaian terbaik kepada masalah Ahmadiyah," kata Slamet. - Agensi

0 comments: