.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Sunday, October 03, 2010

0 Cabaran cinta Rita Rudaini dan Aidil Zafuan

Tidak pernah terfikir untuk bercerai - Rita Rudaini


KUALA LUMPUR 2 Okt. - "Rumah tangga kami tidak pernah aman gara-gara campur tangan pihak ketiga," demikian luah pelakon Rita Rudaini Mokhtar, 35, mengenai kemelut yang selama ini menghantui pernikahannya dengan pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25, sejak dua tahun lalu.

Menurut Rita, antara dia dan suami tidak pernah berhadapan dengan sebarang masalah besar sepanjang pernikahan, malah saling menyayangi antara satu sama lain.

Cinta mereka juga semakin kuat selepas dikurniakan zuriat sulung, Airit Rayyan Rizqin pada Julai tahun lalu.

"Sebab itu ingin saya tegaskan, masalah rumah tangga kami bukan berpunca daripada saya atau Aidil. Kami tak pernah ada masalah besar.

"Kalau ada pun, ia hanya masalah biasa suami isteri yang boleh diselesaikan dengan perbincangan.

"Bagaimanapun pihak ketiga inilah yang membuatkan kami selalu bergaduh dan rumah tangga kami tidak pernah aman, ada saja masalah," kata Rita, berterus terang kepada Mingguan Malaysia.

Menurut dramatis popular ini, pihak ketiga juga telah membuat pelbagai fitnah yang memalukan dirinya, termasuk mengharapkan agar rumah tangga pasangan ini berakhir dengan kehancuran.

"Saya sedih sangat sebab banyak yang masuk campur dalam urusan rumah tangga kami. Ini termasuklah orang yang ada kaitan dalam industri. Orang ini telah menyebar fitnah, mengutuk dan memfitnah macam-macam tentang saya kepada orang luar.

"Bila cerita tak betul macam itu timbul, lama-kelamaan hubungan kami suami isteri yang menjadi tegang.

"Gara-gara mulut pihak yang tidak bertanggungjawab itu, antara saya dan Aidil selalu menjadi 'panas' dan huru hara," katanya dalam nada kesal.

Bagaimanapun kata pelakon itu, meskipun sedang berhadapan dengan masalah, dia tidak pernah terfikir untuk bercerai, selain berdoa kepada Allah SWT agar kemelut rumah tangganya berakhir sedikit masa lagi.

Malah, cinta kepada suami masih utuh dan dia mengharapkan agar peminat dan semua yang mengenali dirinya mendoakan yang terbaik buat keluarganya.

"Selagi boleh diselamatkan, kami akan berusaha untuk menyelamatkan rumah tangga kami demi anak yang masih kecil.

"Saya tak nak gara-gara orang lain, kami bercerai-berai. Saya cukup yakin, Aidil juga tidak mahu rumah tangga kami jadi porak peranda dan kami akan berusaha sedaya upaya untuk mempertahankan ikatan suci ini," katanya.

Sementara itu, ibu mertua Rita, Azizah Arshad, 58, berkata, dia terkejut dengan laporan itu yang mendakwa hubungan anak dan menantunya sedang bergolak ekoran campur tangan individu tertentu termasuk keluarganya.

"Dari mata saya, mereka tidak mempunyai sebarang masalah dengan keluarga. Saya tidak faham bagaimana berita itu timbul," katanya.



Artikel berkaitan:


Bapa tunggu Aidil, tak mahu ulas kenyataan Rita


2010/10/03
SEREMBAN: “Biarlah apa pun yang dia nak cakap,” kata Abd Radzak Salleh dalam reaksi balas terhadap kenyataan menantunya, Rita Rudaini Mokhtar yang mendakwa rumah tangganya kini goyah akibat campur tangan individu tertentu, termasuk keluarga mentua.

Sambil reda dengan jodoh Rita dan Mohd Aidil Zafuan, 23, kerana ia ketentuan Tuhan, Abdul Radzak, 61, berkata mereka sekeluarga tidak tergamak bertindak sesuatu atau memburukkan pelakon berkenaan dan buat masa ini beliau dan keluarga tidak mahu mengulas lanjut pendedahan Rita yang disiarkan Berita Harian, semalam. “Saya tak mahu ulas kenyataan pelakon itu (Rita) kerana sehingga kini pun kami tak dapat apa-apa maklumat daripada Aidil (Mohd Aidil Zafuan) yang kini ada di Vietnam bersama skuad bola sepak kebangsaan. “Ada baiknya kami ahli keluarga berbincang dulu, terutama dengan Aidil kerana ia membabitkan kepentingan rumah tangga mereka. Biarlah dia (Rita) yang buat kenyataan atau apa juga yang dia nak cakap... kami perlu ambil masa,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Rashibah Indah, Sikamat di sini, semalam.

Semalam, Berita Harian menyiarkan kenyataan Rita, 34, mendakwa rumah tangganya bersama Aidil, 23, yang dibina atas dasar cinta mula goyah, banyak disebabkan mulut dan campur tangan individu tertentu, terutama keluarga mentua. Mereka yang berkahwin dua tahun lalu dikurniakan cahaya mata lelaki, Airit Rayyan Rizkin.

Abd Radzak yang kelihatan kurang sihat kerana penyakit paru-paru berkata, beliau perlu mendapat maklumat jelas daripada Aidil bagi mengelak kenyataan yang tidak benar dan memalukan keluarga, selain tidak mahu tumpuan anaknya terhadap karier dan tanggungjawab bersama pasukan bola sepak negara dan Negeri Sembilan terganggu.

“Kami belum dengar apa-apa daripada Aidil, malah sebelum ini pun kami tak pernah pergi ke rumah mereka di Kuala Lumpur dan tidak tahu hal rumah tangga mereka. Laporan yang kami dihalau ketika berkunjung ke rumah mereka juga tidak benar kerana memang kami tidak pernah ke sana, kecuali ketika Rita melahirkan Airit,” katanya.
Mengenai dakwaan bahawa Aidil sudah lama tidak menjenguk Rita dan bayi mereka, termasuk meraikan Aidilfitri lalu bersama keluarga masing-masing, beliau berkata, setiap kali selesai perlawanan bola sepak, Aidil pulang ke Kuala Lumpur.

“Aidilfitri lalu, Aidil baru selesai dengan tugasannya bersama skuad bola sepak kebangsaan di luar negara. Dia ada cuti singkat kerana terpaksa memberikan komitmen kepada skuad Negeri Sembilan pula bagi menghadapi perlawanan dengan Kelantan di Kota Bharu.

“Kami tidak campur tangan dalam jadual Aidil. Jika dia nak berhari raya di mana pun, terpulang kepadanya,” katanya yang turut kesal dengan dakwaan Rita bahawa Aidil melarikan Airit untuk bertemu keluarga pemain bola sepak itu.

“Wajarkah tindakan Aidil membawa anaknya bertemu datuk dan nenek dituduh sebagai melarikan anak?” katanya.

0 comments: