.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Thursday, August 19, 2010

0 Masih ingat kes Roslin Hashim dengan bekas isterinya? Tentang perkahwinan 28 hari dan tuntutan belanja kahwin

Lafaz cerai di hotel

Oleh FIRDAUS HASSAN dan NOR AZIRAN MOHD. YUNUS
berita@kosmo.com.my



GOMBAK – Nurhayati Othman, isteri kepada jaguh badminton negara Roslin Hashim, mendakwa dia diceraikan oleh suaminya selepas dia mendapati lelaki itu berada bersama penerbit filem, Raja Azmi Raja Sulaiman di sebuah hotel di Jalan Ampang, Kuala Lumpur pada 7 Ogos lalu.

Nurhayati yang merupakan Pengarah Pemasaran, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) berkata demikian ketika memberi keterangan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini semalam.

Roslin atau nama sebenarnya Muhammad Roslin Hashim selaku defendan melalui peguamnya Roslizam Rahim mengesahkan menerima surat pengesahan perceraian itu pada Isnin lalu selepas pihak plaintif (Nurhayati) memfailkannya pada 10 Ogos lalu.

Nurhayati, 38, berkata, Roslin, 35, melafazkan cerai tersebut setelah dia dan ahli keluarganya termasuk ibu dan dua adik lelaki menyerbu bilik bernombor 533 dengan dibawa oleh Jalani Sidek (suami Raja Azmi).

“Tiada pertengkaran yang berlaku pada masa itu, cuma perdebatan. Defendan berada dalam keadaan sedar, siuman dan tenang duduk di atas kerusi. Selepas itu, saya bertanya, saya mahukan keputusan awak sekarang.

“Selang beberapa saat kemudian defendan membuat lafaz, ‘I cerai you lah’ di hadapan keluarga saya, Raja Azmi dan Jalani,” katanya.

Roslin yang turut dipanggil untuk memberikan kenyataan berkata, mereka telah memaksanya melafazkan cerai setelah mengesyaki dia berdua-duaan dengan Raja Azmi selepas mereka menyerbu bilik bernombor 533, Hotel Corus, Jalan Ampang pada 7 Ogos lalu kira-kira pukul 8.30 malam.

“Saya berada di luar hotel tersebut, bukan di dalam bilik seperti yang didakwa.

0 comments: