.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Saturday, July 17, 2010

0 Yang indah dan yang kejam tentang bola sepak. Sabah harus menyalahkan diri atas kekalahan dengan USM

Felda United juara Liga Perdana


PEMAIN Felda United meraikan kejayaan pasukan itu menjuarai Liga Perdana musim ini selepas mencatat kemenangan 1-0 ke atas Harimau Muda di Stadium Hang Tuah, Melaka, semalam. - Utusan/GAIE UCHEL



KUALA LUMPUR - Kejuaraan Liga Perdana musim ini sah milik Felda United, walaupun sekadar menang tipis 1-0 ke atas Harimau Muda di Stadium Hang Tuah, semalam.

Jaringan Mohd. Munir Amran pada minit ke-65 melalui sepakan penalti, sudah cukup memastikan Felda meraih tiga mata penuh.

Kemenangan berharga itu memberikan Felda mata ke-49, empat mata mengatasi dua pencabar terdekat, PKNS dan Sabah, yang tidak lagi berpeluang memintas kedudukan Felda, walaupun masih ada satu perlawanan pada 23 Julai ini.

Status juara Liga Perdana, melayakkan Felda United untuk beraksi pada Piala Malaysia dan Liga Super.

Jurulatih Felda United, E. Elavarasan berkata, dia gembira usaha keras para pemain di sepanjang musim ini akhirnya memberikan pulangan setimpal.

''Apa yang saya boleh katakan, saya cukup berpuas hati dengan komitmen para pemain dalam perlawanan ini dan secara keseluruhannya, sehingga meletakkan Felda United sebagai juara Liga Perdana.

''Saya belum mahu memikirkan aksi dalam Piala Malaysia, saya mahu pemain meraikan kejayaan ini,'' katanya selepas perlawanan.

Di Stadium Likas, Sabah berpesta gol membelasah Melaka 8-2, namun ia gagal mengubah kedudukan mereka di tangga ketiga.

Penyerang Sabah, Mohd. Farid Ideris berjaya menjaringkan empat gol pada minit ke-40, 49, 64 dan ke-84.

Empat lagi gol Sabah dijaringkan Farid Saibun pada minit ke-2, Radzi Mohd.Hussin minit ke-30, Zainizam Marjan minit ke-71 dan Razlan Oto pada minit ke-88.

Melaka pula memperoleh jaringan melalui Zul Indra Putra Adam pada minit ke-8 dan Mohd Shazeman Abdul Karim pada minit ke-67.

PKNS yang berada di tangga kedua liga, mencatat kemenangan lebih besar apabila menjadikan pasukan tercorot liga, Shahzan Muda sebagai mangsa dengan kemenangan 8-0 dalam aksi di Stadium Darul Makmur.

ATM pula bangkit daripada ketinggalan untuk menang 3-2 mengatasi PDRM.

Gol ATM dijaringkan Ahmad Tharmini Saiban pada minit ke-60 dan 77 serta Syafiq Abd. Samad pada minit ke-73.

Dua gol PDRM dihasilkan Fauzi Abd. Majid pada minit ke-13 dan Eddy Gapil pada minit ke-64.

Sarawak juga berjaya mengutip tiga mata penuh selepas menewaskan USM FC 4-2 di Stadium Sarawak.

Di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Pos Malaysia mencipta kemenangan selesa apabila menang 6-2 kepada MP Muar.

0 comments: