.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Thursday, July 01, 2010

0 Hati-hati dengan gerak hati semasa dalam tekanan kerana ianya boleh membunuh

Park Yong-ha bunuh diri
SEOUL 30 Jun - Pelakon dan penyanyi popular Korea Selatan ditemui mati dipercayai akibat membunuh diri hari ini kerana tertekan dalam menguruskan kariernya, kes bunuh diri terbaru melibatkan individu berprofil tinggi di negara ini.

Aktor itu juga dilaporkan menghadapi tekanan kerana terpaksa menguruskan bapanya yang sakit.

Park Yong-ha (gambar), 33, dipercayai 'mengikut gerak hati' dan menggantung diri menggunakan kabel elektrik perakam video di kediamannya di Seoul beberapa jam selepas pulang dalam keadaan mabuk, demikian menurut kenyataan Balai Polis Gangnam.

"Kami merumuskan adalah jelas bahawa dia membunuh diri," jelas kenyataan itu.

Tiada nota bunuh diri ditemui dan Yong-ha tidak mempunyai masalah kesihatan seperti tekanan perasaan atau masalah kewangan.

Polis, bagaimanapun berkata, Yong-ha tertekan kerana sukar menguruskan syarikat hiburan dan kariernya pada ketika bapanya menderita kanser perut.

"Mungkin saya yang lebih tenat daripada kamu, bapa. Saya minta maaf. Saya minta maaf," kata Yong-ha kepada bapanya ketika melawat bapanya sambil disaksikan ibunya, yang dipetik daripada kenyataan polis.

Mayatnya ditemui oleh ibunya.

Yong-ha juga dilaporkan memberitahu rakan setugasnya minggu ini bahawa 'kerja adalah sukar dan kehidupan seperti ini payah untuk dilalui'.

Dia sebelum ini setia menjaga bapanya berusia 62 tahun yang uzur dan mengambil pil tidur bagi mengatasi masalah insomnia.

Aktor kacak ini memulakan karier lakonan pada lewat 1990-an dan merupakan barisan pelakon dalam drama televisyen terkenal Winter Sonata, siri yang mendapat sambutan hangat di Jepun dan Asia Tenggara termasuk Malaysia. - AP

0 comments: