.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Thursday, June 03, 2010

1 Ucapan hebat Jose Mourinho untuk Real Madrid


Amaran sulung Mourinho

MOURINHO (kanan) bersama Presiden Real, Florentino Perez ketika diperkenalkan sebagai jurulatih baru Real di Santiago Bernabeu kelmarin.

--------------------------------------------------------------------------------


LONDON - Tidak sampai 24 jam dilantik secara rasmi sebagai jurulatih baru Real Madrid, Jose Mourinho mula memberi amaran kepada Cristiano Ronaldo.

Secara terbuka, Mourinho yang diumumkan sebagai jurulatih Real di Santiago Bernabeu kelmarin berkata, The Galacticos tidak akan mencipta kejayaan walaupun memiliki bintang sehebat Ronaldo.

"Apa yang penting, bukan jurulatih atau pemain tetapi kelab itu sendiri. Kami amat kerdil berbanding dengan reputasi kelab ini.

"Jika semua pemain bekerja secara berpasukan, bukan sukar untuk mencatat kejayaan. Saya mahu pasukan ini mempunyai identiti tersendiri untuk memenangi segala-galanya.

"Kekuatan dalam pasukan saya ialah pasukan itu sendiri dan bukannya secara individu.

"Cristiano Ronaldo adalah pemain yang luar biasa, bukan saja bagi Real tetapi juga di seluruh dunia.

"Cristiano adalah seorang juara dan bukan susah untuk mengajarnya perkara sebegini," jelas Mourinho.

Mourinho menamatkan kontraknya bersama Inter Milan minggu lepas setelah bersama kelab gergasi Itali itu selama dua musim.

Difahamkan, Real membayar Inter sebanyak £6.8 juta (RM32.6 juta) sebagai pampasan untuk membawa bekas pengurus Chelsea itu ke Santiago Bernabeu.

"Saya tidak tahu sama ada saya dilahirkan untuk membimbing Real Madrid atau tidak tetapi saya tahu saya dilahirkan untuk menjadi seorang jurulatih bola sepak.

"Saya sukakan cabaran yang penting. Saya adalah Jose Mourinho dan saya tidak akan berubah. Saya mempunyai semua kelebihan dan juga kelemahan.

"Saya berminat ke atas Real Madrid adalah kerana sejarahnya, kekecewaannya sejak kebelakangan ini dan juga matlamat mereka untuk menang," jelasnya. - Agensi

1 comments:

baincardin said...

Salam...

Aminkan Doa Imam Masjidil Haram