.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Tuesday, June 08, 2010

0 Penipuan SMS dianggap bisnes. Hasilnya berjuta-juta. Ingatlah wang haram mungkin membinasakan masa depan akhirat dan dunia

Tembelang SMS Pak Agos

Oleh ATIKAH DALI
atikah.mohddali@kosmo.com.my



PENGGUNA mesin ATM perlu melihat notis amaran yang ditampal oleh pihak bank untuk mengelakkan mereka tertipu dengan sindiket SMS.


KUALA LUMPUR – Tanda tanya rakyat negara ini mengenai penghantaran khidmat pesanan ringkas (SMS) yang menawarkan hadiah wang tunai kepada pemilik telefon bimbit terjawab apabila polis menahan 26 individu baru-baru ini.

Suspek-suspek berusia antara 14 dan 41 tahun tersebut ditahan di sebuah unit kondominium dan sebuah rumah teres di Tawau, Sabah dalam operasi khas diketuai polis Bukit Aman minggu lalu.

Lebih mengejutkan apabila siasatan mendapati sindiket tersebut didalangi oleh warga asing dari Indonesia yang dikenali sebagai Pak Agos dan Acok. Mereka dikatakan telah mengaut keuntungan sebanyak RM6.4 juta sejak empat tahun lalu.

0 comments: