.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Thursday, May 13, 2010

0 Kemelesetan ekonomi, percaturan politik parti pemerintah, pengurangan bajet jabatan kerajaan dan janji pilihan raya. Rakyat mahu laporan

BN habis belanjakan wang rakyat
Gundam Seed | Apr 24, 10 8:56am
Assalamualakum dan salam sejahtera.

Saya adalah seorang rakyat biasa yang menjadi pemerhati gelagat politik di tanah air khususnya pada pilihan raya yang akan berlansung di Hulu Selangor.

Sebagai seorang penjawat awam yang menjaga aset kerajaan, saya serba sedikit tahu yang kerajaan tidak mempunyai dana yang banyak untuk mentadbir negara.

Ia bermula pada awal tahun ini apabila kerajaan mengumumkan peruntukan untuk setiap kementerian akan dipotong sebanyak 20-50 peratus.

Tergerak di hati saya untuk menyatakan rasa kecewa apabila kerajaan Barisan Nasional mengumumkan dan menjanjikan pelbagai peruntukan yang akan diberikan untuk rakyat di Hulu Selangor yang mungkin dah mencecah bilion ringgit. Walhal negeri-negeri lain dan juga kawasan-kawasan lain juga memerlukan peruntukan secara adil dan saksama.

Oleh itu, saya mohon pihak Malaysiakini menyenaraikan berapa banyak jumlah peruntukan yang telah pihak kerajaan BN bazirkan semata-mata untuk menang pada pilihanraya ini dan sebarkan agar rakyat tahu bagaimana duit mereka dibazirkan dan hak mereka diketepikan.

0 comments: