.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Monday, April 12, 2010

0 Produksi filem untuk kemajuan di Sabah. Tapi bukan murah kan?




Bagaimana jika Sabah seperti Benitez untuk produksi filem Sabah? Minta RM100j, bagaimana?

Tajuk:
Benitez mohon RM330j mantapkan cabaran Liverpool

2010/04/12
LIVERPOOL: Rafael Benitez sudah membuat rayuan kepada pemilik Liverpool untuk memberinya £60 juta (kira-kira RM330 juta) untuk memantapkan cabaran pasukan bimbingannya itu menguasai semula pentas domestik dan Eropah.

Pengurus berasal dari Sepanyol itu membuat pengakuan betapa dia memerlukan tiga pemain bertaraf dunia andai The Reds mahu bersaing dengan Chelsea, Manchester United dan Arsenal. “Harga bagi setiap pemain ternama adalah sekitar £20 juta (RM110 juta). Saya rasa kami perlu tiga bintang ketika ini. “Saya rasa kami boleh menjadi mantap tapi ia bergantung kepada pembelian tepat dan ia adalah mudah mendapatkan pemain tambahan dengan wang banyak.

“Adalah bukan mudah untuk kami bersaing bagi pemain. Kami harus melakukan hampir segalanya secara sempurna.

“Orang akan berbicara mengenai pemain ini dan itu tetapi apa yang penting menggabungkan dengan baik kerana jika anda tidak ada RM330 juta setiap tahun anda harus jual.” - Agensi




Paparan berkenaan Liverpool. Tidak pula sangka ada rentetan cerita begini. Baca seterusnya dibawah:


Liverpool akan dijual untuk langsai hutang


GILLETT (kiri) dan rakan kongsinya, Tom Hicks membuat keputusan untuk menjual keseluruhan saham mereka dalam kelab Liverpool.

--------------------------------------------------------------------------------


LONDON - Liverpool akan dijual dengan harga £600 juta (RM2.9 bilion). Pemilik bersama dari Amerika Syari- kat, Tom Hicks dan George Gillett telah mengambil langkah awal untuk menjual kelab Merseyside itu.

Mereka telah melantik sebuah bank pelaburan, Barclays Capital untuk mencari pelabur yang berpotensi menyelesaikan krisis kewangan di Anfield.

Buat kali pertama kedua-dua pemilik itu menjelaskan bahawa mereka akan menjual kelab itu dengan harga yang sepatutnya.

Usaha ini pastinya melegakan pengurus The Reds, Rafael Benitez yang sebe- lum ini sedar bahawa rancangannya untuk membeli pemain baru tersekat oleh hutang £237 juta (RM1.2 bilion) yang dihasilkan oleh pemilik kelab tersebut.

Royal Bank of Scotland yang memberi pinjaman kepada Hicks dan Gillet, mendesak agar mereka mengurangkan hutang sebanyak £100 juta (RM490 juta) sebelum bulan Julai depan.

Terdahulu, pemilik bersama dari Amerika itu telah pun menolak tawaran sekitar RM490 juta tersebut oleh The Rhone Group.

Benitez pula kelmarin memberitahu bahawa beliau memerlukan dana £60 juta (RM294 juta) pada musim panas ini bagi memperkuatkan cabaran Liverpool dalam memenangi sebarang kejuaraan.

Pengurus dari Sepanyol itu menyuara- kan kebimbangannya terhadap reputasi The Reds yang semakin tenggelam seki- ranya tidak membawa tiga pemain berkelas dunia sebagai tambahan kepada perancang Serbia, Nikola Jovanovic yang dibeli secara percuma.

Liverpool kini ketinggalan 19 mata di belakang pendahulu Liga Perdana England, Chelsea dan empat mata di bela- kang Manchester City dalam perebutan slot terakhir ke Liga Juara-Juara.

Benitez yang menjadi perhatian Juventus ketika ini berkata: "Kami memerlukan tiga atau empat pemain lagi. Harga bagi seorang pemain bertaraf dunia ialah sekitar £15 hingga £20 juta (RM73 hingga RM97.9 juta), jadi kamu boleh kira sendiri berapa kos yang diperlukan."

Penyerang Atletico Madrid, Diego Forlan yang akan berdepan Liverpool dalam kempen Liga Europa, serta perancang Valencia, David Silva merupakan antara pemain yang menjadi pilihan Benitez.

Pengurus dari Sepanyol itu juga tidak mahu kekal di Anfield sekiranya pemain bintang seperti Fernando Torres dan Steven Gerrard dijual.

Begitupun beliau sanggup melepaskan pemain lain seperti Ryan Babel, Albert Riera dan Alberto Aquilani. - Agensi

0 comments: