.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Tuesday, January 26, 2010

0 Tahniah kepada mereka yang bertungkus lumus untuk menang kes

Sumber: UM:

Swisscash: SC mulakan proses pulang wang

KUALA LUMPUR 25 Jan. - Suruhanjaya Sekuriti (SC) hari ini mengumumkan pelantikan PricewaterhouseCoopers Advisory Services Sdn. Bhd. sebagai pentadbir bagi menguruskan proses pengembalian wang kepada pelabur yang layak dalam skim penipuan pelaburan internet Swisscash.

SC dalam kenyataannya berkata, pentadbir itu dalam minggu ini akan mengeluarkan notis meminta mereka yang ingin membuat tuntutan supaya mengemukakan tuntutan masingmasing.

"Pentadbir juga akan memberi format terperinci dan maklumat mengenai dokumen sokongan yang diperlukan dan notis itu akan dipapar di laman web serta akhbar-akhbar utama seperti Utusan Malaysia, Berita Harian, Malaysia Nanban, News Straits Times, The Borneo Post, The Star dan Sin Chew Daily," kata SC di sini hari ini.

Menurut SC, sebaik sahaja notis umum itu dikeluarkan oleh Pentadbir, semua komunikasi berhubung proses pengembalian itu hendaklah dibuat terus dengan Pentadbir dan bukan melalui SC.

Pentadbir akan menilai dan menyemak tuntutan yang diterima dan seterusnya akan membuat cadangan kepada SC mengenai kriteria kelayakan yang sepatutnya bagi pembayaran.

SC pula akan mengemukakan kriteria itu kepada Mahkamah Tinggi bagi mendapatkan kelulusannya.

0 comments: