.bubble-comment-count{ background:transparent url(http://tinyurl.com/yd7yycn) no-repeat; float:right;top:0; font-size:11px; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight:bold; height:31px; width:34px; text-align:center; margin-left:10px; padding:4px 0 0 3px; }

Sunday, January 17, 2010

0 Sebagai penyokong Arsenal, kemenangan dengan Bolton boleh mengurangkan tekanan peminat

Sumber: BH:

Chelsea amuk, United bangkit

LONDON: Chelsea membelasah Sunderland 7-2 untuk kekal dengan kelebihan satu mata sebagai pendahulu Liga Perdana Inggeris, selepas juara bertahan, Manchester United turut menang 3-0 ke atas Burnley.

Frank Lampard dan Nicolas Anelka, masing-masing menjaringkan dua gol untuk Chelsea manakala Florent Malouda, Ashley Cole dan Michael Ballack menyumbang jaringan lain.

Gol saguhati Sunderland pula diperolehi pada minit ke-58 dan 90 hasil jaringan Boudewijn Zenden dan Darrent Bent.



Sementara itu, di Old Trafford, United terpaksa menunggu sehingga minit ke-63 sebelum melepasi cabaran sengit Burnley dengan gol dari Dimitar Berbatov, Wayne Rooney dan Meme Diouf.

Terdahulu, gol penyamaan minit terakhir Robert Huth menafikan Liverpool kemenangan ke atas Stoke City biarpun mendahului menerusi jaringan Sotiris Kyrgiakos.

Liverpool, yang tersingkir daripada Piala FA di tangan kelab Liga Kejuaraan, Reading, Rabu lalu kekal di tangga ketujuh, empat mata ketinggalan di belakang penghuni tangga keempat, manakala Stoke ke-10. - Agensi

0 comments: